2 tygodnie, które trwa od roku, w ogromnym stopniu utrudnia zarabianie, wręcz przetrwanie wielu firm. Z jednej strony fizyczne punkty otwierane są, ale po chwili znów muszą zamykać się. Opłaty za wynajem są stałe i nie ma znaczenia, czy firma otwiera się, czy zostaje zamknięta z powodu kryzysu. W takich czasach, firmy nie mają wyjścia i zamykają się zwalniając jednocześnie pracowników. Kiedy gospodarka zamiera to tylko kreatywność ludzi utrzymuje rynek na chodzie, a co można wykonać, kiedy fizyczny punkt sprzedaży miałby loterię? Gdyby nie ta loteria, tak dużo firm nie zamykało się, również.

Wiele osób „ponownie odkryło” internet i możliwości jakie daje, ale niestety bardzo wiele inicjatyw upada już na początku tworzenia, a to z prostego powodu. Każdy projekt, nawet prosty, wymaga wysiłku w promocji. Wielu właścicieli firm przyzwyczaiło się do tego, że cały ten proces zrzucali na pracowników, a nagle bez nich (mam choć minimalną nadzieje) odczuwają jak bardzo nie doceniali pracy i tego ile ona przynosi korzyści firmie.

Jednym z działań, które są dość łatwo do zrozumienia nie są niczym innym niż właśnie dropshipping. Jest to model logistyczny, gdzie rola sklepu internetowego obejmuje zbieranie zamówień, a proces realizacji i wysyłania produktów jest po stronie dostawcy bądź producenta.

Korzyści płynące z tego są znaczne:

  • nie inwestuje się dużych nakładów finansowych na towar,
  • możliwość skupiania się na promocji sklepu,

Nie jest to idealne rozwiązanie i posiada również wady:

  • szybkość dostawy zależna od dostawcy,
  • paczki zwykle oznakowane są inną marką niż marka sklepu internetowego.

Również w działaniach długoterminowych zaufanie między sklepem, a dostawcą jest niezbędna, gdyż istnieje ryzyko przejęcia bazy klientów przez dostawcę i docierania do nich bezpośrednio, z pominięciem sklepu.

A co można sprzedawać?

Wiele popularnych, a nawet specjalistycznych branż oferuje taki model logistyczny, a dzięki temu koszty są minimalizowane, gdyż nie potrzeba inwestować w towar, ani fizyczny punkt sprzedaży, co w obecnych czasach nabiera dodatkowej wartości. Można sprzedawać rzeczy od elektroniki, czy to telefony, komputery, aż po fotele kosmetyczne, a na samych kosmetykach kończąc. Choć jest to tylko kropla w morzu możliwości i należy samodzielnie odnaleźć tematykę, przy której najpewniej poczujemy się.

Samo uruchomienie sklepu również, nie daje gwarancji zarobków, bo jak w przypadku każdej branży, ta również wymaga promocji, dotarcia do potencjalnych klientów, czy to po przez serwisy aukcyjne (należy zwrócić na koszty wystawiania aukcji oraz ceny konkurencji), czy wyszukiwarkę Google. Można wykonać działania linkami sponsorowanymi, pozycjonowaniem, publikacjami artykułów, czy nawet zlecić promocje takiego sklepu agencjom marketingowym, ale wszystko to wiąże się z wydatkami. Często nawet nie małymi, a bardzo często działania trzeba przemyśleć by wybrać odpowiednie. Ważny jest również dobry kontakt z kupującymi jak również dostawcą.