Internet jest ogromnym rynkiem i daje wiele możliwości do rozpoczęcia własnej działalności. Ale założenie sklepu internetowego nie jest łatwe – jest wiele rzeczy, które musisz rozważyć przed uruchomieniem strony e-commerce.

Kilka wskazówkami, jak zbudować trwały biznes e-commerce:

Ile pieniędzy chcesz zarobić? To jest pytanie, które wielu właścicieli firm zadaje sobie, gdy decydują, co zrobić z ich stroną internetową. Jeśli odpowiedź brzmi „dużo”, to powinieneś skupić się na strategiach optymalizacji współczynnika konwersji. Wiele firm spędza czas próbując zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej, a nie udaje im się poprawić współczynnika konwersji, gdy już znajdą się wysoko np. w wyszukiwarce internetowej. Prawda jest taka, że jeśli mają Państwo odpowiednią strategię, aby zwiększyć współczynnik konwersji – nawet tylko trochę – to będzie to miało ogromne znaczenie

Powinni Państwo również mierzyć każdy aspekt swojego biznesu e-commerce i skupić się na tym, co działa. W tym celu mogą Państwo wykorzystać Google Analytics lub inne narzędzia analityczne

Może się to wydawać zdrowy rozsądek, ale wiele osób przeocza niektóre z podstawowych rzeczy, które wpływają na ich sukces. Na przykład, chcą Państwo jak najbardziej ułatwić klientom znalezienie Państwa produktu lub usługi, aby zwiększyć sprzedaż? Skupiane jest często na ilości, a nie jakości. Rozwiązanie pod ilość znajdujących jest dobre, jak chcemy utrwalić pozycje na rynku, by nie przeoczyć każdego potencjalnego klienta lub w przypadku budowania popytu.

Jeśli występuje już konkurencja i minimalna świadomość względem produktu bądź usługi poziom konwersji odgrywa jedną z najważniejszych ról. Bo bezpośrednio związana z zyskami.

Jeżeli współczynnik konwersji jest niski, należy poświęcić czas i wysiłek na poprawę procesu sprzedaży Państwa produktu lub usługi. Bardzo często ma to wpływ na niepoprawnym kanale zbytu czy nawet urządzeniach.

A co z urządzeniami mobilnymi? Rozwiązanie, które działa dla desktopu, może nie być odpowiednie dla smartfona. Może to prowadzić do przeglądania większej ilości stron, co z kolei będzie skutkowało niższą konwersją. Ważne jest, aby upewnić się, że Państwa strona dobrze wyświetla się na wszystkich urządzeniach, ale też z dostosowaniem bezpośrednim do nich. Na telefonach liczy się wydajność, szybkość i łatwość znajdowania informacji w jak najkrótszym czasie. W przypadku stron wyświetlanych na komputerach osobistych ilość informacji można dostarczać więcej – z prostego powodu: większy ekran.

Powinni Państwo również skupić się na swoich konkurentach. Kim oni są? Jaka jest ich strategia i jak patrzą na rynek? Te informacje mogą Państwo znaleźć w mediach społecznościowych lub wyszukując ich online w ogólnych wyszukiwarkach jak Google, Yahoo!, Bing, itd. Ważne jest, aby wiedzieć, jakich taktyk nie chcą Państwo stosować, ponieważ udowodniono, że nie działają one źle lub szkodliwie. Ale na podstawie takich informacji można wypracować własny plan działania

Jeśli chcą Państwo, aby Państwa biznes e-commerce był trwały, jest jeszcze jedna rzecz, która jest bardzo ważna potrzebują Państwo lojalnych klientów, którzy będą promować produkty lub usługi, które kupują poprzez pocztę pantoflową. Klienci ufają swoim przyjaciołom, rodzinie bardziej niż marce czy firmie.

Wiele rozwiązań wydawałoby się bez znaczenia takich jak napiwki bezgotówkowe w przypadku prowadzenia restauracji, choć wydają się nieużyteczne tak stanowią dodatkową funkcjonalność, za którą nie ponosi się żadnych kosztów.