Prowadzenie biznesu na obecną sytuacje rynkową, gdzie wszystko w formie fizycznej niemalże nie może prowadzić jakiejkolwiek sprzedaży, czy nawet dostarczać usług. Bardzo często w wielu przypadkach, wiele firm przeszło w tryb „zdalny”, gdzie również firmy usługowe „zaczęły obsługiwać w domu klientów”. Z jednej strony powoduje to obniżenie jakości usług, tak dla wielu innych dziedzin wydajność pracy również uległa spadkowi. Z jednej strony jest to spowodowane „dłuższym czasem w pracy” , tak nie wiele firm odczułoby, bo wydłużenie jest w zakresie godzin, niż dni, ale istnieje wiele dziedzin i specjalizacji, gdzie przejście w tryb pracy zdalnej zwiększyło wydajność. Ale jednak jest to bardziej kwestia personalna niż „sfery branży”.

Właśnie na podstawie organizacji własnego czasu w ciągu dnia, kiedy to stoi na wysokim poziomie, można pomyśleć o uruchomieniu biznesu, gdzie transakcje odbywają się przez sklep internetowy.

Prowadzenie biznesu „choć mało wymagające” tak ilość pracy związanej z samym odpowiednim przygotowaniem jest znaczna. Z jednej strony uzupełnienie w asortyment, od dostawcy, choć bardzo często hurtownie dostarczają odpowiedni „skrót”, który wymagać może pomocy od strony programisty. Tak samo wrzucenie „co dają” jest nie wystarczające, sklep nie wyróżni się na tle innych, samym swoim istnieniem, kiedy konkurencja posiada to samo, w tej samej cenie, a często w ładniejszej oprawie graficznej. A jak wiadomo ludzie kupują oczami.

Również sklep należy zaopatrzyć w odpowiedni regulamin, który mało kiedy jest dostarczany od dostawców, a jest niezbędny. Tak samo wypełnienie strony wszelkimi informacjami o firmie, czy podmiocie sprzedającym. By potencjalni kupujący mieli większe zaufanie przy dokonywanych zakupów.

W końcu, moda na sklepy internetowe ciągle trwa, choć z powodu obecnych warunków przeżywa swoją drugą młodość i każdy, kto chce prowadzić biznes uruchamia sklep internetowy.

Gotowych rozwiązań, ułatwiających uruchomienie sklepu wraz z automatycznym wrzuceniem asortymentu od największych hurtowni jest wiele, również wiele innych hurtowni dostarcza elementy ułatwiające wrzucenie ich oferty na stronę internetową.

Ale sam fakt uruchomienia sklepu internetowego, który posiada asortyment i ma wszystkie dane uzupełnione nie jest gwarancją uzyskania sprzedaży.

Kiedy zna się podstawowe wady jakie stoją przed osobą, która chce uruchomić sklep internetowy, można zacząć szukać pomysłu jaki biznes opłaca się prowadzić w internecie. Z jednej strony można odpowiedzieć, że każda tematyka jest odpowiednia do prowadzenia w sieci, ale z drugiej jest zależna od wielu czynników, które utrudniają już na start:

  1. Sprzedaż elektroniki – biznes, o stałym popycie i stałym zapotrzebowaniu. Wymaga wypracowania własnego kanału dystrybucji z powodu tego, iż często ceny hurtowe są wyższe niż ceny detaliczne producentów, którzy sprzedają np. na allegro, które niegdyś było dobrym miejscem rozpoczęcia sprzedaży. Pomimo takiej trudności początkowej sprzedaż części komputerowych cały czas są dobrym biznesem.
  2. Sprzęt RTV, AGD – wyposażenie domu, również często problem polega na konkurowaniu z dużymi firmami, które mają niższe ceny niż ceny w hurtowni. Ale też pozwala godnie zarabiać.
  3. Zabawki dla dziecka – biznes który ma sprecyzowaną grupę odbiorców i wymaga często podejścia indywidualnego ze względu na rodzaj sprzedawanych zabawek dla dzieci. Np. zabawki w postaci kart magic the gathering bardziej dostosowane jest do tych dorosłych dzieci (czasem nawet i po 30sce).
  4. Kosmetyki – tematyka specjalistyczna, gdzie kupujący staje się stałym klientem, a dzięki temu pozyskując raz klienta, klient dokonuje wielokrotnie zakupów.
  5. Dom i ogród – ogród, branża przeżywająca ogromny rozkwit, nie tylko z powodu obecnych sytuacji, ale ze względu, że bardzo dużo osób ucieka z miasta w spokojniejsze okolice i chce zadbać o aspekt wizualny swojego ogrodu, a nawet balkonu. Również tutaj klienci stają się stałymi klientami, jeśli obsługa i szybkość realizacji będzie na wysokim poziomie. Choć temat zdominowany przede wszystkim przed producentów, tak również jest dużo miejsca dla osób pośredniczących w sprzedaży.
  6. Biżuteria.
  7. Odzież.
  8. Sprzęt sportowy.
  9. Książki – literatura, branża o dość nietypowej sytuacji, z jednej strony popyt bywa bardzo duży, ale z drugiej z powodu takich sieciówek jak empik jest trochę trudniej, bardzo często sięga się po literaturę posiadającą wąskie grono odbiorców. Przez to wymaga bardzo solidnego przyłożenia się do planu marketingowego
  10. Motoryzacja – sklep z częściami do samochodów jest również popularną tematyką i to bez znaczenia czy klientem są osoby indywidualne, czy firmy specjalizujące się np w przeprowadzki Warszawa. Tu potencjalnym klientem jest każdy posiadać samochodu i przynajmniej 2 razy do roku jest zwiększone zainteresowanie tematem: w sezonie wymiany opon ze względu na sezon.

Pomysłów na to co można sprzedawać przez sklep internetowy jest o wiele więcej. Tak, że prawie każdy odnajdzie swoją tematykę, w której czuje się dobrze i komfortowo by posiadał wiedzę na temat tego co sprzedaje.

I to jest ważny krok, wybór branży ze względu na swoją wiedzę, doświadczenie oraz samopoczucie względem zagadnienia. Bez tego będzie trudniej odnaleźć się i wdrożyć odpowiednią strategię sprzedażową.